Mike Bailey Gates


Mike is a 16 years old talented boy who is currently living in New England and working as a photographer.His pictures are an invite to a dream state that you wish to never wake up. He likes Winter hats, frozen shoe laces, numb feet and spys. 

Mike é um talentoso garoto de 16 anos que está atualmente vivendo na Nova Inglaterra e trabalhando como fotógrafo.Suas fotos são um convite para um estado de sonho que você deseja nunca mais acordar. Ele gosta de chapéus de inverno, cadarços congelados, pés dormentes e spys.
 
  
1. The classic question: What inspires you?
I get this question all the time and I never know how to answer it,and you've caught me in perfect moment because I'm feeling productive.Everything inspires me, but here are very few things/people that Ithink about often ( in the collage above)

2.How did you learn to photograph?
I'm self taught, It was mostly just trial and error. Taking photos everyday really helped and I learned a lot just from that. It's like learning to walk aha, it just took time and high amounts of curiosity.

3. Do you have any help in the photoshooting day or do you do everything alone?
I tend to do the set design, styling, and makeup, and making clothes, and doing the hair. I have one friend on set usually to help me do hair and tell me when I'm doing something looks wrong or if I'm overdoing something or fixing something when my back is turned. I don't like working in big groups, there are too many ideas and people and its just bad vibes.
4. How do you choose your models?
They are mostly people I meet, friends I have, that I have asked to model. But very kind people who I really admire and want to photograph.

5. I saw that you photograph for magazines. How did you feel when you were first invited?
It's very flattering but a lot of hard work to get everything right. I like the madness and the crazy times during shoots, it's a controlled madness really, and I like the stress as long as it is for a shoot. At first I was very nervous and thought abut that invisible pressure, but if you just stay true to what you do and take photos for you, then you realize you don't have to worry about what people think of the shot, because it's your mind and you shouldn't change the style for them if they asked you.

6. Where was the most beautiful place that you went to photograph?
Probably a lake in New Hampshire.

7. What's your favourite picture among the ones you've taken?
My personal favorite? The one of me in the foggy lake at sunrise.. in NH..one of the best moments of my life for sure.

8.The world you show in your photographs is like a dream. How would it be the perfect world to you?
I like the separation there is between reality and the dreamlike state, it's good to feel different things.

9. What camera do you use? Any light equipment or editing program?
I use a canon rebel xti and a canon ae-1. I use light filters and I use curves in Photoshop.

10. How do you see yourself 15 years foward? Do you intend to keep going with the photography thing?
I hope hope hope to be taking photos still, hopefully working for a magazine being a photographer or a creative director. I want to travel to small places and see a lot of small things and really be doing something I love.

11. Tell me: A music, a book, a movie and a quotation
Bjork - Cocoon
Lost in Translation
We aren't going anywhere Gilbert!!  
_______________________________________________________
1.A pergunta clássica: O que te inspira?
Eu me deparo com essa pergunta a todo o momento e nunca sei como respondê-la. Você me pegou num momento perfeito porque estou me sentindo produtivo.Tudo me inspira, mas aqui estão algumas coisas/pessoas em que eu penso frequentemente ( na colagem)

2.Como você aprendeu a fotografar?
Eu sou autodidata, foi na maioria das vezes tentativa e erro. Tirar fotos todo dia realmente me ajudou e eu aprendi muito com isso. É como aprender a andar aha, só levou tempo e muita curiosidade.

3.Você conta com a ajuda de alguém no dia de tirar fotos ou você faz tudo sozinho?
Eu tendo a fazer o design do set, estilização, maquiagem, as roupas e o cabelo. Eu tenho um amigo no set que geralmente me ajuda a fazer o cabelo, me diz quando alguma coisa parece errada ou se eu estou fazendo algo em excesso. E também, ele conserta as coisas que eu não consigo enxergar. Eu não gosto de trabalhar em grandes grupos, há muitas idéias e pessoas e são simplesmente energias negativas.

4.Como você escolhe seus modelos?
Eles são na maioria pessoas que eu conheço e amigos que tenho e pedi para que posassem. Mas pessoas muito adoráveis que eu realmente admiro e quero fotografar.

5.Percebi que você fotografa para revistas. Como você se sentiu quando foi convidado pela primeira vez?
É muito lisonjeiro, mas requer trabalho duro para deixar tudo certo.Eu gosto da loucura e dos momentos loucos durante as fotos, é uma loucura controlada, e eu gosto do stress desde que seja para uma foto. Na primeira vez, eu estava muito nervoso e pensei sobre aquela pressão invisível, mas se você se mantiver verdadeiro para o que faz e tirar fotos para você, então percebe que não tem de se preocupar com o que as pessoas pensam sobre a foto, porque é a sua mente e você não deve mudar o estilo se te pedirem.

6.Onde foi o lugar mais bonito que você foi para tirar fotos?
Provavelmente um lago em New Hampshire.

7.Qual é a sua foto favorita dentre as que você tirou?
Minha favorita pessoal? A que eu estou na neblina de um lago no nascer do sol... em NH...com certeza, um dos melhores momentos de minha vida.

8.O mundo que você mostra em suas fotografias é como um sonho. Como seria o mundo perfeito para você?
Eu gosto da separação que há entre realidade e o estado de sonho. É bom sentir coisas diferentes.

9. Qual camera você usa? Algum equipamento de luz ou programa de edição?
Eu uso uma Canon Rebel XTI e uma Canon AE-1. Eu uso filtros de luz e curvas no photoshop.

10. Como você se vê daqui 15 anos? Você pretende continuar fotografando?
Eu espero espero espero estar ainda tirando fotos, esperançosamente trabalhando para uma revista como fotógrafo ou diretor criativo. Eu quero viajar para pequenos lugares e ver muitas coisas pequenas e realmente estar fazendo algo que eu amo.

11. Diga-me: uma música, um livro, um filme e uma citação
Bjork – Cocoon
Encontros e Desencontros
Nós não estamos indo a lugar algum Gilbert. !!



Mike's links:

Flickr










                             


7 comentários:

 

Blogroll

About