Special interview: Aline Cekinski

Aline Cekinski is a 18 years old girl who studies Fashion Design, but hasn’t choose in which area she wants to work. People are her source of inspiration for drawings with strong references in Manga. Aline’s creations are consequence of detailed observation and a lot of practice over the years. Her interview can be read below. I hope you guys like it

Aline Cekinski é uma garota de 18 anos que estuda Design de moda, mas ainda não escolheu qual área quer seguir.As pessoas são sua principal fonte de inspiração para desenhos com forte referência no Mangá. As criações de Aline são conseqüência de observações detalhadas e muita prática ao longo dos anos. Sua entrevista pode ser conferida abaixo. Espero que gostem!































Where do you seek inspiration?
In everything, but mainly in people, I like to watch expressions, movements…I like to see how things work and how I will transmit that information to the drawing. I get inspired in what catch my attention and makes me want to put on paper.

How did you get interested by drawing?
My mother says that I like to draw since I was little, I used to create millions of stories in my head and draw for hours. But I think that, if it’s to say something remarkable, that I remember, I would say Manga. When I was in school, I got interested in the the manga characteristics and then I started to buy a lot of magazines with references and some that taught me to draw the characters and this way, I learned the notions of proportion and human body.

What are your favorite materials to draw?
The basics: pencils (HB, because I do not like graphite. It stains the page), eraser and I love nankeen, it seems that the drawing looks better.

Who are your favorite artists?
I like many different traits, I have no favorite artist. But if I had to choose, I would say Da Vinci, for all the complexity of his works, and Hino Matsuri , because of his characters traits (especially eyes).

Is there any drawing that is special to you? If so, why is it special?
Many of them, but specially the Johnny Depp that I made  in graphite. It was the last drawing I did in my course, like a 'final test' and I am very proud of it.

Do you have any tips for those who want to start drawing?
Have patience, never be too critical to yourself and observe the smallest details in your daily life. Drawing has to be a nice habit, so try to draw things that you like!

Any plans for the future?
To find an  area in fashion where I can start my future projects and finish college. Many people say that I would be successful as a tattoo artist, in fact,I draw some tattoos for friends, but tattooing , I've never tried.So, I have as a possible plan, to take  classes on this subject, that interests me greatly.

Tell me: a music, a movie and a book 
Music: Lost in Stereo – All Time Low
Movie: Millenium – The Girl with the Dragon Tattoo ( I watched on the cinema twice)
Book: Holes – Louis Sachar
________________________

Onde você busca inspiração?
Em tudo, mas principalmente nas pessoas. Eu gosto de reparar em expressões,movimentos...gosto de ver como as coisas funcionam e de que modo eu conseguirei passar a informação para o desenho. Eu me inspiro naquilo que instiga os meus olhos e me faz querer gravar no papel.
Como você se interessou pelo desenho?
Minha mãe diz que eu gosto de desenhar desde muito novinha, eu criava milhões de histórias na minha cabeça e desenhava por horas. Mas acho que se for para citar alguma coisa marcante, que eu lembre, eu citaria o mangá. Quando eu estava na minha pré-adolescencia, eu me interessei muito pelo traço dos mangás e então comecei a comprar várias revistas com muita referência e algumas que ensinava a desenhar os personagens, e assim fui aprendendo as noções de proporção e corpo humano.
Quais são seus materiais preferidos para desenhar?
Os básicos: lápis (HB,pois eu não gosto de grafite manchando a pagina),borracha e amo nanquim,parece que o desenho fica mais bonito com ele.
Quem são seus artistas favoritos?
Eu gosto de vários traços diferentes, não tenho artista favorito. Mas se for para citar, eu diria Da Vinci, por toda a complexidade de suas obras, e Hino Matsuri pelos traços de seus personagens (principalmente os olhos).
Há algum desenho que seja especial para você?Se sim, por que é especial?
Muitos,mas em em especial é o Johnny Depp em grafite integral que eu fiz. Foi o último desenho que eu fiz no curso, como se fosse uma 'prova final' e eu me orgulho muito dele.
Você tem algumas dicas para quem quer começar a desenhar?
Tenha paciência, nunca seja critico demais com você mesmo e observe muito no seu dia a dia os pequenos detalhes. Desenhar tem que ser um hábito gostoso, então tente fazer coisas que lhe agrade!
Planos para o futuro?
Achar uma área na moda para que eu possa começar meus projetos futuros e terminar a faculdade. Muita gente diz que eu me daria muito bem como tatuadora, na verdade eu até desenho algumas tatuagens para amigos,mas tatuar na pele eu nunca tentei,então eu tenho como possível plano fazer um curso sobre esse assunto que me interessa bastante.
Diga-me : uma música, um filme, um livro e uma citação
Música: Lost in Stereo-All Time Low
Filme: Millenium - Os homens que não amavam as mulheres(vi quando saiu no cinema,duas vezes)
Livro: Buracos-Louis Sachar 





















The artist.
A artista.

Aline's link:

0 comentários:

Post a Comment

 

Blogroll

About